Joga w Capitolu

Zapraszamy na środowe zajęcia jogi na Podwórku Capitolu o godz. 7.30. Są jeszcze miejsca – udział w zajęciach kosztuje 5 zł. Świetna muzyka, znakomita prowadząca i capitolowe Podwórko do wyłącznej dyspozycji ćwiczących: takich zajęć nie ma nigdzie indziej w mieście. 

Z myślą o ludziach, których praca wymaga kreatywności, od których oczekuje się nieszablonowych koncepcji i myślenia poza utartymi ścieżkami – zapraszamy na cotygodniowe poranne zajęcia jogi na naszym PODWÓRKU AKTYWNOŚCI. To pierwszy efekt współpracy, jaką podjęły Teatr Muzyczny Capitol, Wrocławskie Centrum Badań EIT+ i Rodzina w Formie.

Zajęcia, które poprowadzi Dominika Fuga, dyplomowana nauczycielka jogi, przeznaczone są dla wszystkich – zarówno dla początkujących, jak i dla zaawansowanych, którzy z pewnością nie będą się nudzić, tylko doskonalić.
Dodatkową wartością zajęć jogi w Capitolu jest dobór muzyki. Ćwiczący podczas kolejnych spotkań będą słuchać utworów m.in. Meredith Monk, Phillipa Glassa i Steve’a Reicha: najwybitniejszych kompozytorów z kręgu minimalistów, Erika Satiego – niezwykłego prekursora muzyki ambientowej, czy Arvo Pärta, którego twórczość inspirowana była praktykami medytacyjnymi greckich mnichów.

ZAPRASZAMY!
Zapisy pod adresem joga@teatr-capitol.pl – ilość miejsc ograniczona!
Zajęcia w każdą środę o godz. 7.30 (czas 1 godz.)
Wejście do teatru od ul. Piłsudskiego 67, drzwi otwieramy o 7.15
Zapewniamy maty.


DLACZEGO JOGA?

My, ludzie kultury śródziemnomorskiej, przyjęliśmy i oswoiliśmy jogę już dawno, w latach 70. ubiegłego wieku, razem z hipisowską fascynacją Wschodem.  Dla niektórych jest to – może trochę bardziej niezwykła – gimnastyka, dla innych – to filozofia życia, inspirowana duchowością Wschodu.

Ci, którzy jogę uprawiają, wiedzą, że poprawę kondycji fizycznej i psychicznej odczuwa się już w pierwszych tygodniach zajęć. To bardzo często podstawowa motywacja do rozpoczęcia ćwiczeń – równie doskonała jak inne powody.

Prócz aspektu czysto fizycznego: wzmocnienia mięśni, uelastycznienia stawów, poprawy postawy, dzięki ćwiczeniom oddechowym reguluje się sposób i tempo oddychania. Słynna rada dla zdenerwowanych: weź głęboki oddech i policz do 10, jest w istocie z ducha jogińska! Stabilizacja oddechu koi nerwy, redukuje stres i uspokaja, otwiera umysł. 


DOMINIKA FUGA – PROWADZĄCA

swoje pierwsze kroki nauczycielskie stawiała u Lilianny Piotrowskiej. W 2007 roku zdobyła pierwsze uprawnienia nauczycielskie w systemie Ashtanga Vinyasa, w kolejnych latach zaś inne liczne uprawnienia oraz certyfikaty niezbędne do prowadzenia zajęć jogi na szczeblu nauczycielskim, wśród których najważniejsze to: Międzynarodowy Certyfikat Yoga Alliance zdobyty w Indiach (certyfikat ten upoważnia do nauczania jogi oraz kształcenia nauczycieli na całym świecie), szkolenie nauczycielskie Vinyasa Krama Jogi, Sharat Arora (Iyengar Joga – praca z podstawą), Kino MacGregor (Ashtanga Vinyasa Joga), Jaki Nett (Iyengar Joga – praca z dnem miednicy), David Keil (anatomia), Ronald Steiner (anatomia i terapia z jogą), Magnus Appelberg (anatomia), Magdalen Mecweld (yin joga), Marcia Monroe (skolioza), Tarik van Prem (Ashtanga Vinyasa Joga).

Dodatkowo poszerza swe horyzonty zajęciami z muzykoterapii oraz relaksacji z dźwiękiem, organizując i prowadząc wiele koncertów. Posiada wiele certyfikatów uprawniających do wykonywania masażów (m.in. lomi lomi nui, peloha, shiatsu).Ponadto uczestniczy aktualnie w zdobyciu najbardziej prestiżowego tytułu dlanauczycieli jogi w systemie Yoga Alliance. Prowadzi także cykliczne warsztaty o tematyce jogi, ajurwedy, zdrowia i odżywiania.